Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

acjzr1
acjzr1 - 21-07-2014 18:39:13
Elektronica & TV

Inhouding bij terugbrengen

Even een korte samenvatting vanwege de verwarring die alfatrion heeft veroorzaakt.

de vraag is of een verkoper kosten mag rekenen wanneer je een product retourneert omdat je spijt hebt van je aankoop.

(het betreft dus een product waar niets aan mankeert en betreft dus geen garantie.)

ik zeg dat dat mag aangezien er sprake is van een beëindigde overeenkomst en aangezien er geen sprake is van garantie de verkoper verder tot niets verplicht is.

ruilen of retourname is geen recht, maar een gunst waar voorwaarden aan verbonden kunnen zijn.

alfatrion plaatst vervolgens linkjes naar jurisprudentie over bij voorbeeld het annuleren van de koopovereenkomst van een keuken. oftewel het ontbinden van een lopende overeenkomst waarbij de vraag is of de schade die door de verkoper berekend wordt wel redelijk is.

ik zeg dat beide zaken totaal verschillend zijn.

alfatrion is het daar niet mee eens en begint zelfs voorbeeldbrieven op te stellen in mijn naam?

er zijn inmiddels al reacties geplaatst waaruit blijkt dat mensen het verhaal wat alfatrion onder mijn naam geschreven heeft op mij betrekken.

simpel gezegd heet dat : “diefstal van identiteit” en dat is strafbaar.