Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

edrick3
edrick3 - 23-07-2014 09:25:44
Computers & Telefonie

Harmony service center

Hallo hennyvdperk,

natuurlijk niet handig van je vriend om een verzekering af te sluiten zonder te weten waarvoor cq de verzekering vergeten op te zeggen.
dat valt de maatschappij dus niet te verwijten.
je moet volgens de regels opzeggen.
kijk eens in de polisvoorwaarden.

wat is de opzegtermijn van mijn polis?

u kunt uw polis elke dag opzeggen met in achtneming van de geldende opzegtermijn. aan elke polis is een opzegtermijn verbonden van één betalingsperiode. indien u per maand premie betaalt, is uw opzegtermijn dus 1 maand. betaalt u per kwartaal, dan is de opzegtermijn 3 maanden. u dient ook rekening te houden met de minimale contractsduur.

zou dus, om nóg meer (on)kosten te voorkomen de premie tot 9 september maar betalen, er van uitgaande dat je de polis nu hebt opgezegd.
je schrijft: ....de polis heb ik kunnen opzeggen....
heb je daar een schriftelijke bevestiging van gekregen?
.....ben namelijk niet van plan om nog een cent uit te geven aan dit bedrijf....
het storneren van een bedrag kun je niet zomaar doen; terecht dat het bedrijf daar tegen in verweer komt en alsnog betaling verlangt.
de fout ligt duidelijk bij vriendlief.

met vr.gr.