Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

vodafonewebcare
vodafonewebcare - 28-07-2014 11:37:09
Computers & Telefonie

Schrikbarend hoge rekeningen na opzegging abonnement vodafone

Beste nicoleengelhard,

ik kan begrijpen dat je geschrokken bent van deze hoge bedragen.

wij kunnen je echter geen duidelijkheid geven wat veroorzaakt heeft dat je in korte tijd veel data hebt verbruikt. wij kunnen en mogen ivm privacywetgevingen namelijk niet in jouw toestel kijken om te zien wat jij op je toestel hebt geïnstalleerd. wij zien alleen in ons systeem terug dat er daadwerkelijk verbinding is geweest met het 2g of 3g netwerk, en wij kunnen zien hoelang en wanneer deze verbinding heeft plaatsgevonden.

ook kan ik je vertellen dat veel apps constant verbinding maken met internet, dus ook in de nacht. als voorbeeld kan ik whatsapp geven. stel je krijgt midden in de nacht een berichtje binnen, dan is dit een teken dat whatsapp verbinding heeft met internet, anders zou je deze berichtjes immers niet ontvangen. dit is ook het geval bij andere apps. verder schakelen de meeste smartphones wi-fi automatisch uit wanneer het toestel in standby modus wordt gezet.

je geeft in een van je berichten aan dat je wel een waarschuwing hebt ontvangen maar dat je ervan uitging dat deze onterecht verstuurd was omdat de nieuwe bundel pas was ingegaan. we sturen dit smsbericht niet voor niets. het was verstandig geweest als je toch navraag had gedaan nadat je dit smsbericht had ontvangen. dan had je hoge kosten kunnen voorkomen.

klopt het dat je deze maand geen smsbericht hebt ontvangen? dit zal uiteraard gecontroleerd moeten worden. ik wil je vragen om een e-mail te sturen naar webcare.nl@vodafone.com. vermeld in het onderwerp kassa / nicoleengelhard / vrijdag 25 juli. vermeld ook de volgende gegevens in de mail: 06-nummer, adres, klantnummer, geboortedatum en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer.

met vriendelijke groet, linda