Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

czar
czar - 29-07-2014 22:04:28
Garantie & Verzekeringen

Bewuzt ziektekostenverzekering

[quote=joscoby schreef op dinsdag 29 jul 2014, 21:16]deze betalingskwestie heeft 4 maanden geleden plaatsgevonden. een automatische incasso heeft netjes alle premies van alle maanden afgeschreven. dus 4 maanden geleden heeft men zonder bericht de verzekering teruggebracht naar basis terwijl er wel uiteindelijk voor alle maanden aanvullend is betaald.

zo zie je maar weer: verzekeringen zijn honden, dieven zo u wilt.
moet je eens proberen tussentijds van je aanvullende verzekering af te komen!

simpel gezegd: u heeft een verzekeringsovereenkomst met de verzekeraar, daar kunt u, noch de verzekeraar, tussentijds vanaf. als er een probleem is ontstaan met de praktische uitvoering van de betaling van de premie, dan dient dat probleem te worden opgelost. ik neem aan dat u een verzekeringspolis heeft? die geeft u recht op datgene wat er verzekerd is. de verzekering daarentegen heeft recht op de (tijdige) betaling van de premie.
aangezien de verzekering ook de maanden daarna de premie heeft geïnd is aannemelijk dat de verzekeringsmaatschappij niet eenzijdig de overeenkomst heeft opgezegd i.v.m. wanbetaling.
kortom, u dient uw achterstallige premie te betalen en de verzekering dient volgens polis-voorwaarden uit te keren.