Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Cookies
Cookies - 29-07-2014 22:51:18
Garantie & Verzekeringen

Bewuzt ziektekostenverzekering

Ik lees trouwens dat ze geen 2e incassopoging doen:

het kan zijn dat je saldo op het moment van incassering niet voldoende was. wij kunnen het bedrag dan niet innemen.
let op: wij zullen het bedrag op de aanmaning niet automatisch incasseren. ook niet als je saldo aangevuld is. gebruik hiervoor de aangehechte acceptgirokaart.

verder staat er:
ik heb een achterstand in het betalen van de zorgverzekeringspremie. welke consequenties heeft dit?
na maximaal twee maanden betalingsachterstand krijg je een bericht van ons en bieden we je een betalingsregeling aan. reageer je hier niet op? dan ontvang je nog een waarschuwingsbrief.

ik lees ook (blijkbaar dus wel per ouderwetse brieven):

als je niet betaalt, ontvang je 4 maanden lang elke maand een brief van ons. de eerste brief is de zogenaamde servicebrief met daarin de uiterlijke betaaldatum. aan deze brief zijn geen kosten verbonden. bij de tweede brief brengen wij € 15 incassokosten in rekening. bij de derde brief is dit € 25 en bij de laatste brief € 40.

volgt er dan nog geen betaling? dan dragen wij de vordering van het totaal openstaande bedrag over aan een incassobureau. de bijkomende incassokosten en de verschuldigde wettelijke rente zijn dan voor jouw rekening.

in het uiterste geval zijn wij genoodzaakt je aanvullende verzekering te beëindigen. je bent dan niet langer aanvullend verzekerd. daarnaast moeten wij je op dat moment formeel registreren als een verzekerde met premieachterstand. dit betekent dat je jouw basisverzekering niet kunt opzeggen, totdat je jouw premieachterstand hebt voldaan.

de vraag aan topicstarter is dus: heb je 4 maanden lang iedere maand een brief gekregen? zo nhee, dan is bewuzt helemaal verkeerd bezig. tuurlijk post.nl laat nogal eens steken vallen, maar 4 brieven niet ontvangen, lijkt me erg veel van het goede.

laat bewuzt maar bewijzen dat ze 4 maanden lang maandelijks een brief hebben gestuurd.