Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

NatureTravel
NatureTravel - 06-08-2014 12:58:46
Computers & Telefonie

Internet provider blijft in gebreke

U bent verplicht om de provider een redelijke tijd te geven om de storing te verhelpen. 13 werkdagen is niet echt redelijk. 5 werkdagen misschien wel.
verlengen van de periode vind ik helemaal buitensporig.

of u het contract kunt opzeggen is geheel afhankelijk van de storing. als de storing aan de zijde van de provider ligt, dan is het redelijk dat u tenminste de kosten over de periode dat het niet werkte niet hoeft te betalen, en een schadevergoeding krijgt voor eventueel door u gemaakte kosten om toch te kunnen bellen en internetten.

ligt de storing bij u, dan heeft u geen recht op schadevergoeding. de provider kan dan zelfs een rekening sturen voor de kosten die zij maken om het probleem bij u op te lossen.

ikzelf heb niet echt slechte ervaringen met mijn internetprovider. problemen worden zeer snel verholpen, zelfs op zondag.
mijn internetprovider heeft mij 1x in de steek gelaten tijdens een grote landelijke storing, waarbij ik 6 dagen geen internet had. de provider heeft (landelijk) de gehele maand niet in rekening gebracht.