Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

endemion
endemion - 13-08-2014 14:54:12
Auto & Vervoer

Brandstofverbruik bij brandende autoverlichting

[quote=mein33 schreef op woensdag 13 aug 2014, 14:03][quote=endemion schreef op woensdag 13 aug 2014, 13:32]slechte antwoorden hoor.
tig in de trend van "ja" maar niet veel. wat schiet je daar nu mee op.
ook nog wat slechte berekeningen. zoals die van diegene die het over een auto met een vermogen van 74kwh heeft en dan net doet of een auto nonstop ook zoveel verbruikt. je rijd toch niet altijd met gaspedaal tot op de vloer ingetrapt!?


het maximale vermogen van een automotor wordt behaald bij een bepaald toerental van de motor en niet tijdens het volledig intrappen van het gaspedaal.
dit toerental verschilt per type, model en uitvoering van de auto.

wat een onzin.
het motorvermogen is de maximale energie die een motor per seconde kan produceren.
jij hebt het over het meest efficiënte punt waarop de omzetting van brandstof naar kinetische energie optimaal is. dit is niet het maximum wat aan vermogen geleverd kan worden.

bekijk het zo wanneer produceert de dynamo de meeste stroom/energie/elektriciteit? hoe harder die draait hoe meer natuurlijk. wanneer draait die het hardste? bij het hoogste toerental van de motor. wanneer is het toerental van de motor het hoogst? wanneer je het gaspedaal volledig intrapt.

of wanneer ga je sneller door je brandstof heen, op 3000 of op 6000 toeren? op 6000 toeren natuurlijk want dat vereist meer energie dus meer brandstof.

lijkt me zo toch wel duidelijk of niet soms?