Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 16-08-2014 09:47:08
Auto & Vervoer

Electrische fiets

Philip36 schreef op zaterdag 16 aug 2014, 00:25: lees ook eens info over de 2 soorten trapondersteuningen die er zijn. de trapondersteuning met trapkrachtsensor geeft meer rijcomfort.


ik kan er wel wat over zeggen, want mijn giant heeft een trapkrachtsensor en mijn bergamont niet.
het is echt een wereld van verschil.

met trapkrachtsensor:
je stelt de ondersteuning op 1 stand in.
ga je fietsen, dan levert de motor meer vermogen naarmate je zelf harder trapt.
het voelt dan ook heel natuurlijk aan, het is alsof je altijd een fikse wind in de rug hebt.

zonder trapkrachtsensor:
je moet de ondersteuning tijdens het fietsen steeds zelf bijstellen.
staat de ondersteuning bij de start hoog, dan spuit je echt weg bij het weg rijden en dat kan best gevaarlijk zijn. je begint dus met lage of gemiddelde ondersteuning en naarmate je harder fietst stel je de ondersteuning naar boven bij. stop je, dan moet je niet vergeten de ondersteuning weer op een lagere stand te zetten. kortom: je moet zowel de ondersteuning als je versnelling aanpassen tijdens het rijden. er zit overigens ook een voordeel aan: als je tijdens het fietsen zelf helemaal geen kracht zet, kan de ondersteuning toch maximaal zijn. je kunt dus zonder kracht te zetten 25 km/u rijden, je rijdt dan puur op de motor.