Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 16-08-2014 15:49:29
Auto & Vervoer

Electrische fiets

Gompy2 schreef op zaterdag 16 aug 2014, 15:10:
alle "wijsheid" is hier te lezen, klik-> http://www.anssfietsaccu.nl/website_voor_fietsbatterijen.html">fietsbatterijen

daar had je mee kunnen volstaan, hele pagina's kopiƫren is een beetje zinloos.

ik wil er nog iets aan toevoegen:
lifepo4 is inderdaad beter dan de standaard li-ion batterijen.
ik kom voornamelijk tegen dat ze ongeveer 1000x oplaadbaar zijn.

zowel voor li-ion als voor lifepo4 geldt dat 1x laden inhoudt dat je hem 1x van leeg naar vol laadt.
laadt je hem van half vol naar vol dan telt dat als een half keer laden.
li-ion dien je tevens de eerste paar keer helemaal leeg te rijden en dan pas weer op te laden. dan merk je echt dat de capaciteit die eerste paar keer juist toeneemt (heb ik zelf ook ondervonden).

ontploffingsgevaar bestaat er inderdaad bij li-ion, maar alle opladers en fietsen zijn hierop beveiligd, dus laat je niet bang maken. het geldt ook voor alle mobiele telefoons.

ik ben zelf zeker nog op zoek naar lifepo4 accus, desnoods zelfbouw.