Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

diamond
diamond - 18-08-2014 16:55:19
Geldzaken & Recht

Hoe kom je af van www.huurbegeleiding.nl ?!

[quote=czar schreef op maandag 18 aug 2014, 00:26][quote=diamond schreef op zaterdag 16 aug 2014, 13:55]
ik kreeg een mailtje(7aug), dat ze mij hebben geprobeerd 'telefonisch' te bereiken ( nooit gebeurd) en dat ze extra info nodig hebben om te zoeken naar een woonruimte.
hierop reageerde ik, nadat ik zag, dat het mij maandelijks geld kost, dat ik er dus vanaf wil.


volgens mij is er nooit een overeenkomst tot stand gekomen.
uit de bevestiging per mail en de reactie daarop blijken 2 zaken:

1. dat ze extra info nodig hebben om de dienst te kunnen leveren
2. dat ts gezien de kosten er alsnog vanaf zag

1. als er extra gegevens nodig zijn, dan is de deal dus nog niet rond. misschien wil ts die gegevens helemaal niet leveren en kan zij dus niet aan de voorwaarden voldoen om de dienst aan te schaffen.
2. ze heeft de aanvraag op internet niet bevestigd, dus er is geen overeenkomst. daarbij gaan die 14 dagen pas in bij sluiten van het contract, niet bij aanvraag op een website.

het is ook niet zo dat met het invullen van wat gegevens en het aanvinken van een vakje je meteen aan van alles en nog wat vast zit. als dat zo zou zijn, dan kun je iedere buurman of kennis mooi van alles aansmeren. de overeenkomst komt pas tot stand nadat deze schriftelijk is bevestigd en de aanvrager daarmee akkoord gaat.

kortom, geen overeenkomst, dus geen verplichtingen tot wat dan ook.
stuur ze een mail dat je na je aanvraag hebt afgezien van hun aanbieding en verder geen gebruik wenst te maken van hun diensten, zoals je bij het eerste e-mail contact al had aangegeven. vraag ze verder te stoppen met stalken.

klaar, punt, uit.

wacht het incassobureau dan maar af, die hebben verder ook geen rechten.
bewaar wel al je communicatie.



beste,

hartstikke bedankt voor uw reactie! erg fijn dat er toch nog mensen zijn die met me meedenken, en helpen hoe ik van deze ..... af kom.

ik heb werkelijk bijna alles geprobeerd, 100 x op en neer gemaild, heb zelfs vandaag een brief verstuurd.
maar, helaas, ze blijven maar zeggen dat ik me zelf heb aangemeld en dus akkoord ging met de 19,95 per maand etc,.
ik denk, dat ik er dus niet meer onder uit ga komen!
ik heb inderdaad alleen maar mijn gegevens etc ingevuld, en verder geen handtekening of gesprek oid. gehad, waardoor ik mijn ' akkoord' gaf.
dus, nee inderdaad, ze weten totaal niet wat mijn woonwensen zijn, ze weten eigenlijk niks.
ik heb al vanaf het begin af aan(na 1e mail) gezegd, dat ik er gelijk vanaf wil. ( dit was de eerste mail die ik ontving, en waarin zij vroegen of ik contact kon opnemen om de woonwensen etc te bespreken. hierop zei ik dus gelijk dat ik er van af wilde!)
maar, helaas, hier namen ze geen genoegen mee.
ik heb dus niets bevestigd (buiten het aangevinkte hokje+gegevens op de site)
ik vind, dat als ik, geen interesse heb, dat ze mij gewoon met rust moeten laten,zoals elke woning ouwvereniging zou doen..
verder heb ik ook geen idee meer,wat ik zou kunnen zeggen, om et duidelijk te maken.
heb zover alles wel geprobeerd..
zaterdag(eergister) kreeg ik dus mijn eerste factuur.
hierop natuurlijk gelijk weer gereageerd, dat ik geen interesse etc heb.
maar, je raad het al.. dezelfde avond, kreeg ik er nog een!
met een verschillend factuurnummer nog wel..
hieraan zie je toch al, dat deze mensen je oplichten waar jezelf bij staat. verschrikkelijk.
ik ga er echt alles aan doen, om alsnog het ' niet getekende contract' te ontbinden.
voor 6sept moet ik betaald hebben.. ik ben dus erg benieuwd.
ik wil een nieuwe mail gaan opstellen, alleen nog even bedenken wat ik ga zeggen.
in de laatste mail, stuurde ze er de bevestigingsmail bij, die ze mij niet gestuurd hebben.
dit was even ter bevestiging, zodat ik natuurlijk niet kan zeggen dat ik niet gelezen heb dat je af kunt zeggen binnen 14 dagen.
ik heb de mail niet ontvangen, dit moest blijkbaar de 1e mail zijn.
als ik deze ontvangen had, had ik natuurlijk gelijk geannuleerd, en geen 2 weken gewacht..