Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster
zoekster - 20-08-2014 12:18:51
Auto & Vervoer

Auto gekocht bij een bedrijf

[quote=mein33 schreef op woensdag 20 aug 2014, 11:55]
waarom e.mails en brieven sturen, als er ook op een normale wijze persoonlijk contact mogelijk is.


doe niet zo naïef, bij de rechtbank heb je er niets aan als je alleen met mondelinge afspraken komt aanzetten. zeker nu markbuisink nog binnen de 6 maanden na aflevering zit is alles schriftelijk afhandelen van enorm belang.

verder staat ook in de wet dat je eerst de verkoper schriftelijk moet hebben gemaand de auto te herstellen alvorens je bij een ander de herstelwerkzaamheden kunt laten doen en de kosten wilt verhalen op de verkoper.

art 7:21 lid 6 bw
indien bij een consumentenkoop de verkoper niet binnen een redelijke tijd nadat hij daartoe door de koper schriftelijk is aangemaand, aan zijn verplichting tot herstel van de afgeleverde zaak heeft voldaan, is de koper bevoegd het herstel door een derde te doen plaatsvinden en de kosten daarvan op de verkoper te verhalen.

@ron503, het gaat hier dan niet om de verkoper/bovaggarantie, maar om een (vermoedelijk) geval van non-conformiteit. maar ja, daar ga ik met jou niet meer over in discussie, wat dat betreft heb je een betonnen plaat voor je hoofd.

een jurist inschakelen is ongetwijfeld het beste, dat geeft vaak een positief zetje aan de zaak.

het was natuurlijk heel dwaas van markbuisink om ons op het verkeerde been te zetten, door over een bijbetaling van 4000 euro te spreken terwijl het in feite een aanbetaling van 3000 euro betrof.