Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

gompy2
gompy2 - 22-08-2014 20:16:05
Auto & Vervoer

Hoe 100% geld terug bij chinese webshop die 'tax free' prijzen aanbiedt maar bij verkoop niet meldt?

[quote=dennisvenray schreef op vrijdag 22 aug 2014, 17:43]beste lezer(s)/lezeres(sen),

de bestellingsduur zou 3-5 dagen zijn, ik heb net de ups man aan de deur gehad: of ik nog eens € 45,00 aan importkosten wilde betalen. m.a.w. de radio kost me geen € 132,00, ook geen € 162,00, maar € 207,00!

ik heb het pakket niet aangenomen en de ups man dit laten terugnemen. nu kijk ik op de site van lightinthebox hoe ik mijn geld kan terugkrijgen. ik heb weinig hoop, het blijkt nu een chinese groothandel te zijn, en het is een zeer omslachtige (vrijwel onmogelijke, want je blijft in cirkels draaien om dat formulier te vinden waarnaar ze verwijzen) manier, en als ik in weer een ander deel van hun website lees dan lijkt of ik slechts een deel op een nog voor mij onduidelijke manier kan terugkrijgen.

zijn er meer van deze klachten over lightinthebox?

ik denk dat de nederlandse markt gewaarschuwd moet worden voor dergelijke bedrijven die via internet stuntprijzen aanbieden, terwijl ze eigenlijk gewoon de importkosten weglaten. ze beweren de koper (na de schok van bijkomende verzendkosten) te hebben betaald voor het artikel in zijn geheel, maar er komen dus nog heel veel aanvullende kosten bij: dit is gewoon misleiding! hoe kan ik dit geld terugkrijgen, want volgens mij is het geheel vrijblijvend voor lightinthebox of ze wel dan niet terugbetalen.
je niet zo slimme handelen en het niet lezen van de voorwaarden niet op die site schuiven.
de hele wereld koopt in china, ik ook, er zijn goede en slechte site's, óók in china, maar wat je nu aan het proberen bent is je eigen domme handelen te verdoezelen door stemmingmakerij.
google op de naam van die site en hoe er met klachten wordt afgehandeld en je geld terug te krijgen, mits zij het pakket hebben retour ontvangen.
quote:

moet ik invoerrechten of douanerechten betalen?

meeste van onze kwalitatief hoogwaardige producten worden rechstreeks naar u verzonden vanuit china. in sommige gevallen zullen er bij de douane invoerrechten worden toegepast zodra een pakket het land wordt ingevoerd. deze belasting is een vast percentage van de waarde van het goed dat wordt geïmporteerd. ontvangers zijn verantwoordelijk voor alle extra kosten voor douane-inklaring. lightinthebox.com heeft geen controle over de belasting van deze douanerechten of invoerrechten en kan niet voorspellen welk tarief (eventueel) gehanteerd zal worden.

als er kosten worden geheven, bent u hier zelf verantwoordelijk voor om uw pakket te ontvangen. omdat de douane van land tot land verschilt, als u zich zorgen maakt dat u aan douanerechten op uw geïmporteerde goederen wordt onderworpen, neemt u dan contact op met uw lokale postkantoor of de vervoerder.


bron, klik-> http://www.lightinthebox.com/nl/knowledge-base/c1185/a2866.html">moet ik invoerrechten of douanerechten betalen?