Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

mahadma
mahadma - 31-08-2014 11:54:32
Geldzaken & Recht

Kredietkaart charles vögele

Bij kledingwinkel krijg je bij een retour geen geld terug maar het tegoed wordt bijgeschreven via een pasje. er staat duidelijk bij de kassa aangegeven dat er geen geld wordt teruggegeven en dat bij retouren er een cadaeau wordt gegeven. dit is voor iederen vóór het afrekenen duidelijk zichtbaar.

nu heb ik een paar keer iets retour gebracht en zegt men dat het is bijgeschreven.

dit klopt niet, u krijgt een cadeaukaart ten bedrage van het retour.

echter is mij nimmer om mijn persoonsgegevens gevraagd, zoals adres, naam, en evt geboorte datum. dit hoeft ook niet, u krijgt een cadeaukaart zonder privé gegevens verstrekt, dit staat zichtbaar op de kassa.

nu ben ik het pasje verloren, het is geen pasje maar een cadeaukaart. er bestaan wel klantenkaarten, maar na inschrijving en een besteding krijg je x tijd later een korting te besteden bij de volgende aankoop.

maar er stond nog een saldo tegoed op.
als je een gevulde portemonee, chipknip oid verliest ben je ook je geld gewoon kwijt. en de cadeaukaarten zijn niet persoonlijk.

men doet nu wat moeilijk
nee, ze houden zich aan de winkelregles.

en mijn vraag is: gelet op de mogelijke fraude gevoeligheid, is het conform het consumentenrecht niet verplicht een naam- adres en personalia te verbinden aan een digitaal betaalsysteem?

er is in dit geval in mijn visie geen fout van vögele te verwijten.

en nee, ik werk niet bij vögele, maar mijn partner koopt er geregeld en kom dus redelijk frequent in deze winkel.