Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

czar
czar - 01-09-2014 08:54:22
Geldzaken & Recht

Kredietkaart charles vögele

[quote=filijne schreef op zondag 31 aug 2014, 10:49]nu ben ik het pasje verloren, maar er stond nog een saldo tegoed op.men doet nu wat moeilijk en mijn vraag is: gelet op de mogelijke fraude gevoeligheid, is het conform het consumentenrecht niet verplicht een naam- adres en personalia te verbinden aan een digitaal betaalsysteem?

dit is m.i. een uiterst ingewikkelde vraag/stelling, met vele kanttekeningen.
koopt u in een winkel een product dan is koop gewoon koop en heeft u in beginsel geen recht van retour. tenzij de winkel anders beweert natuurlijk. als de winkel aangeeft dat je wel retourrecht hebt, dan heb je dat ook. wordt een tegoed op een pasje gestort, dan is de houder van dat pasje in beginsel degene die het bedrag kan innen.
als u uw pasje verloren bent, dan is dat een probleem, maar in feite bent u nog rechthebbende tenzij iemand anders dat pasje heeft. het pasje is immers niet op naam gesteld. het is vergelijkbaar met het hebben van een aankoopbon die ook niet op naam gesteld is.
uw vraag is nu of de uitgever van het pasje verplicht is dat op naam te stellen. in mijn ogen niet.
maar de onderliggende vraag is of u recht heeft op het bedrag dat nog op dat pasje stond. en daar ga ik even nat, want dat weet ik gewoon niet. u kunt uw tegoed heel moeilijk bewijzen zonder pasje.