Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

czar
czar - 01-09-2014 01:07:46
Garantie & Verzekeringen

Nationale nederlanden reageert niet of nauwelijks

[quote=tijger1 schreef op maandag 1 sep 2014, 00:38]@czar
u bent abuis. die automobilist is helemaal het aanspreekpunt niet, maar de verzekeraar, dus de nn.

natuurlijk is de automobilist wel het eerste aanspreekpunt, die heeft immers de schade veroorzaakt. als de automobilist verzekerd is, dan besteed hij dus feitelijk zijn aansprakelijkheid uit. hij kan wel verzekerd zijn in timboektoe en zijn verzekering kan wel eisen dat je daar persoonlijk verschijnt voordat ze uitbetalen. dat doet allemaal niet ter zake, je aanspreekpunt is in eerste instantie degene die je schade berokkend heeft. dat er een waarborgfonds is is mooi, maar als het waarborgfonds besluit niet uit te betalen, dan blijft je aanspreekpunt diegene die je schade berokkend heeft.
dat de praktijk vaak anders uitpakt maakt niet dat het recht anders ligt.