Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

czar
czar - 01-09-2014 22:42:48
Voeding & Gezondheid

Rekening duits ziekenhuis maar ik ben hier nooit geweest

[quote=diumenge schreef op maandag 1 sep 2014, 22:13]en dat gaat dan, als je andere post mag geloven, om een terechte declaratie. met een onterechte declaratie of valse doen ze dan natuurlijk ook niet meer dan afwijzen. behalve wimmi's verzekeraar natuurlijk...
volkomen terecht, dat wordt ook niet betwist door de verzekeraar. de verzekeraar is zelfs van te voren ingelicht en heeft toegezegd dat het onder de verzekering valt. zelfs tijdens de behandeling is er meermalen contact geweest.
met een onterechte claim doen ze niets anders dan afwijzen of om meer bewijs vragen. dat is feitelijk hetzelfde: ze wijzen het af op basis van de aangeleverde gegevens en vragen om meer bewijs zodat ze het opnieuw kunnen beoordelen. zelf iets checken beginnen ze niet aan.
verzekeraars hebben zeker geen wereldwijde contacten met alle ziekenhuizen en ook niet met alle zorgverleners. ik werd nota bene 30 km over de grens behandeld en het ziekenhuis zat niet in hun systeem.

ts zal het dus zelf moeten oplossen met de vermeende zorgaanbieder. als het een nep-factuur is, dan is dat gewoon een kwestie van niet betalen. de kans dat de zorgverlener je voor een rechter daagt is overigens ook niet heel groot als je in nederland woont. doen ze het wel, dan heb je alsnog de gelegenheid aan te tonen dat jij het niet was. de zorgverzekeraar kun je natuurlijk wel om advies vragen, maar aan de meeste helpdesk-medewerkers heb je niet zoveel.