Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

gerbera
gerbera - 06-09-2014 16:10:05
Auto & Vervoer

Fiets

@czar. de versnelling zit op je achterwiel, niet op je voorwiel. hoe kan de versnelling dan invloed hebben op het voorwiel?
dat is heel simpel te verklaren. de trapondersteuning werk zolang je de pedalen maar ronddraaid ongeacht de snelheid waarmee je dat doet. heb je electrische de instelling op de hoogste stand en de versnelling laag dan zal de motor meer kracht gaan leveren dus ook meer energie (stroom) verbruiken. doe je dit op langere afstand dan zal de motor overbelast en mogelijk defect raken omdat deze continu moet "trekken". vandaar dat het belangrijk is de versnelling aan te passen aan de electrische stand hetgeen ook door de fabrikant wordt aangegeven. ze noemen het niet voor niets "trapondersteunig" dus hoe hoger de versnelling des te minder de motor wordt belast. dit is een kwestie van het zoeken naar de juiste verhouding waarbij jij je prettig voelt. met mijn fiets, sparta emotion c3, met 5 electr. en 8 versnelling standen, rijd ik het prettigst met elctr. stand 2 en versnelling stand 6. ik voel dan dat ik fiets, zonder veel kracht te zetten, en heb dan een gem. snelheid van 19 km/u. hierbij rijdt ik met gemak een afstand van 70 km op een volle accu. en dat de versnelling op het achterwiel zit is ook bij een normale fiets het geval. hoe hoger hiervan de stand des te sneller zal je fietsen dus ook je voorwiel sneller draaien.