Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster
zoekster - 06-09-2014 20:04:00
Auto & Vervoer

Wat zijn mijn rechten

U wilt dus tot ontbinding van de overeenkomst kunnen overgaan. uit uw reactie begrijp ik dat de garagehouder geen idee heeft wat er precies mis is met de auto, dus dit kan nog oeverloos lang doorgaan.

klik https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/aankoop/voorbeeldbrief-ontbinding-koop-onmogelijkheid-herstel-vervanging">hier voor een voorbeeld voor ontbinding. die kunt u aanpassen aan uw situatie.over vervanging hoeft u het niet te hebben, bij een tweedehands auto is er doorgaans geen tweede dezelfde. benoem de keren met data dat uw auto weer tot stilstand kwam.
u moet daarbij ook de onveiligheid van de auto benadrukken.

wat u ook kunt doen is hem schriftelijk een laatste kans geven en dat het daarna afgelopen is en dat u bij een volgende keer dit defect u de overeenkomst ontbindt.

komt u er niet uit met de verkoper, schakel dan de bovagbemiddeling in, of ga naar de geschillencommissie.

veel beter zou het zijn als u een rechtsbijstandverzekering heeft die deze kwesties dekt. dan kunnen juristen eens met die garagehouder aan de slag.
overigens, die nu nog vlug afsluiten heeft geen zin, u moet dus al verzekerd zijn.