Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

19
1953 - 07-09-2014 03:23:34
Vakantie & Reizen

Vliegtickets betaald maar geen vlucht

[quote=pascalle45 schreef op zondag 10 aug 2014, 16:27]op 28 juli 2014 zouden wij om 11.30 uur met ryanair, vlucht fr2987 van vliegvel brussel (zaventem), naar ibiza vliegen. vanaf 9.45 stond ik met mijn twee dochters in de rij voor de balie voor afgifte van onze bagage; thuis hadden wij reeds online ingecheckt. gezien het feit dat de wachtrij niet opschoot is het personeel hier meerdere malen door passagiers op aangesproken. de reactie van het grondpersoneel was het volgende; ryanair zou niet betalen voor meer dan twee check-in balies. rond 11.00 uur werd er alsnog een derde balie/bagageband geopend maar helaas was dit voor mijn gezin (en 36 andere passagiers) te laat daar wij enkele minuten later te horen kregen dat op order van ryanair geen bagage meer werd aangenomen en de balies gingen sluiten. voorts werd vermeld dat de passagiers nog met de vlucht mee konden, echter wel zonder bagage. volgens de officiële papieren van ryanair zou dit weinig zin hebben gehad daar de gate op dat moment al was gesloten.
op het vliegveld werden we van het kastje naar de muur gestuurd daar er geen aanspreekpunt van ryanair aanwezig was. uiteindelijk werd er door het grondpersoneel van het betreffende vliegveld ons een telefoonnummer van ryanair overhandigd om de klacht te melden. de gesprekken die we vervolgens met de betreffende organisatie hadden werden of in de wacht gezet, doorverbonden of abrupt beëindigd. middels het eerder genoemd personeel vernamen wij dat de wachtrij was ontstaan daar er vele mensen niet vooraf online hadden ingecheckt. wij, die niet mee konden, hadden dit echter wel reeds online gedaan. meer informatie kregen wij niet en zeker niet van ryanair, die naar mijn mening hier vele steken heeft laten vallen. het kan toch niet zo zijn dat je betaalt voor een dienst/prestatie en dit simpelweg door een in mijn ogen eigen fout van ryanair niet wordt nagekomen en je naar je geld kan fluiten?
de kosten die ik heb gemaakt zijn €492,60 voor de vlucht (geboekt en betaald op 2 januari 2014), €30 reserveren van stoelen (20 juli 2014) en €80 voor reservering van 1 koffer (20 juli 2014). voorts zijn er kosten gemaakt voor de annulering van appartement mar y playa ibiza, namelijk € 168. totaalkosten €770,60.

mijn vraag hierbij is of er meerdere mensen ervaring hebben met dergelijke praktijken van ryanair? of genoemde kosten terug te halen zijn? dit is toch gewoon diefstal/ oplichting!!!


en heeft de terugbetaling reeds plaatsgevonden?

anders ryanair, schriftelijk aangetekend, aanmanen tot betaling, met € 40,00 extra invorderingskosten, binnen de vijf werkdagen het volledig bedrag € 810,00 voldoen tegen finale kwijting. na die vijf werkdagen de vordering uithanden geven aan een incassobaron als ryanair nalatig blijft in de betaling.