Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster
zoekster - 08-09-2014 21:18:31
Auto & Vervoer

Fiets gekocht, krijg zere rug met fietsen, ze neme nhem niet terug.

[quote=alfatrion schreef op maandag 8 sep 2014, 20:46]zoekster,

een proefwasje draaien of een proefrit maken is nu bij uitstek een handeling waarmee je de aard, de kenmerken en de werking van het product vaststelt. hoe kun je anders weten of de fiets een beetje lekker fiets (werking)? hoogleraar recht, prof. loos zou het met je oneens zijn op dit punt.


bij de fiets dat is een lastige.
de werking is volgens mij of hij het doet, ik denk dat je als consument er zoveel mogelijk zorg voor moet dragen dat er geen schade aan wordt toegebracht. echt gaan fietsen op de weg lijkt mij echt gebruiken, omdat hij dan echt slijt en vies wordt.
een wasmachine vind ik makkelijker, is het alleen maar de bedoeling dat je kijkt of de machine werkt, het doet, niet met was (kleding) erin. dan komen er meteen bacterieƩn enz. in de machine vrij.

hier is veel om te doen geweest, het was ook helemaal niet duidelijk in de oude wet. ik vraag me af hoe prof. loos de nieuwe wet interpreteert. geef anders maar een recente verhandeling van hem. met prof. loos is overigens ook lang niet iedereen het eens. iedere jurist heeft weer een andere invalshoek.

[quote]bij de ferrari moet een geldelijke vergoeding betaald worden omdat het product is gebruik met waardevermindering als gevolg.

dat zeg ik toch?

maar afgezien van deze discussie. de verkoper heeft in dit geval nagelaten de consument te wijzen op het herroepingsrecht en daarmee al zijn eventuele schadeclaims op de waardevermindering van het product verspeeld.

ik vind die verwijzing naar dat incassobureau een goede, maar ik zou het eerst nog een keer proberen gewoon van koper tot verkoper. misschien kiest de laatste eieren voor zijn geld.