Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

czar
czar - 08-09-2014 21:23:38
Auto & Vervoer

Fiets gekocht, krijg zere rug met fietsen, ze neme nhem niet terug.

[quote=zoekster schreef op maandag 8 sep 2014, 21:02]
nee, want dan zou de verkoper je rustig een kapotte machine kunnen opsturen en dan zou je aan dat ding vastzitten. dat zou een goede manier zijn om je troep te slijten.
dat geldt voor een winkel toch ook. dan krijg je toch ook een (vermeend) nieuwe ingepakt mee.
op dat moment treedt de garantie gewoon in werking en een beetje leverancier heeft gelukkig nog een speciale regeling voor doa's (al is dat niet verplicht).

ik geloof overigens best dat @alfatrion op zich gelijk heeft. al gooi je je nieuwe notebook meteen 3 hoog van het balkon, dan kun je 'm nog retourneren, maar dan moet je wel de waardevermindering betalen. in de praktijk heeft een consument daar natuurlijk niet zo heel veel aan.

in mijn ogen is de geest van de wet dat je je aankoop zo mag uitproberen zoals je dat in de winkel ook zou doen. noem het desnoods een leidraad. een jurkje aan naar een feestje (uitgebreid passen) kan, maar dan wel heel voorzichtig zijn op het feestje, want bij vlekken gaat het je wel wat kosten. oftewel: dat is eigenlijk niet de bedoeling.