Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

alfatrion
alfatrion - 09-09-2014 22:34:26
Huishouden & Energie

Wat te doen?

Jammer dat u pas na vier weken aanklopt. de hoofdregel is dat u, als consument, een vrije keuze heeft tussen herstel en vervanging. als u eerder had aangeklopt dan had ik u geadviseerd om schriftelijk te klagen en dan aan te geven dat u vervanging wilde.

uw keuze moet de verkoper binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast uitvoeren. ik zou zeggen dat een redelijke termijn vier weken is en hooguit zes. daarna kunt u ook kiezen uit ontbinding en prijsvermindering. ik zou nog twee weken wachten en dan schriftelijk laten weten dat u de koop ontbind. misschien is het slim om deze brief direct aangetekend te versturen. op die manier kunnen ze zich er niet van verschonen door aan te geven dat ze uw brief niet hebben ontvangen en de bank inmiddels is hersteld.

=mahadma schreef op dinsdag 9 sep 2014, 16:02: de garantiegever mag kiezen voor vervanging of herstel
sorry, maar dit is onzin. de wet is op 1 mei 2003 nu juist aangepast om de bevoegdheid van de verkoper om te kiezen uit vervanging of ontbinding, wanneer de koper herstel of vervanging eisten, juist te ontnemen.