Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ce
ceoost11 - 10-09-2014 12:03:31
Geldzaken & Recht

Niet besteld product ontvangen

[quote=zoekster schreef op woensdag 10 sep 2014, 11:13][quote=ceoost11 schreef op woensdag 10 sep 2014, 10:59]dank voor de reacties.

@zoekster: naam en adres zijn correct. we dachten eerst aan een grap, gezien het soort producten, laten we het voedingssupplementen noemen. het gaat hier echter om een behoorlijk bedrag. factuur komt van een bedrijf uit letland, maar op de poststempel staat frankfurt.


heeft uw zoon niets ingevuld op internet? een 'gratis' proefpakketje aangevraagd? als er geen rekeningnummer bij alektum bekend is van u of uw zoon, dan kunt u er wijselijk vanuit gaan dat uw zoon niets heeft besteld. een naam en adres van iemand kan iedere pestkop invullen.
waarom zou u overigens iets terug sturen, doe het in ieder geval niet als u portokosten moet betalen.

als dit vreemde streken van het bedrijf zelf blijken te zijn, dan kunt u een klacht indienen bij de acm

klik https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer">hier

ik vermoed dat alektum u niet met rust zal laten, zij zijn niet redelijk, mocht u dat soms hopen en u zult de nodige dreigementen bij niet betalen over u heen krijgen. ze zullen dreigen met een deurwaarder/dagvaarding maar zover komt het nooit. geef niet meer informatie van uzelf prijs dan dat ze nu weten. dus geen emailadres, geen telefoonnummer, dat zal alleen maar tegen u worden gebruikt.

overigens is een bedrijf verplicht naam en adres (geen postbusnummer) te vermelden bij het aangaan van een overeenkomst op afstand.

bedankt voor de tip en zeker ook de waarschuwing.
ik heb vanochtend idd met consuwijzer gesproken. gisteren waren we nogal beduusd van het hele gebeuren en hebben internet afgezocht naar vergelijkbare situaties.
het advies van consuwijzer is om bij alektum met spoed een evt. bewijs van aankoop/overeenkomst op te vragen. kunnen zij dat niet, dan kunnen ze het product bij ons ophalen.

het is zeker geen proefpakket! het bedrijf had inderdaad alleen een postbusnummer.