Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster
zoekster - 10-09-2014 15:22:09
Computers & Telefonie

Defecte laptop

Gaat hij nu dan weer voor 6 weken in de reparatie? twaalf weken zonder laptop is veel te lang. lees dit klik https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/hoelang-mag-reparatie-duren-als-product-kapot-is">hier

wat is gebaseerd op het volgende wetsartikel

art. 7:21 lid 3 bw

3 de verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.

de zaak is uw laptop.

lid 1 is vervanging of herstel. dat moet dus binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast. anders kunt u de overeenkomst ontbinden. norrod zou blij moeten zijn dat u nog een keer tot reparatie wilt overgaan. een vervangende laptop zou nu al heel redelijk zijn. maar een volgende keer hetzelfde gebrek is het over en uit. dan mag u gewoon een andere laptop krijgen.