Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster
zoekster - 13-09-2014 21:28:51
Computers & Telefonie

Garantie mobile telefoon

[quote=soro schreef op zaterdag 13 sep 2014, 20:54]beste mahadma en zoekster,

bedankt voor uw reactie, wel een beetje denigrerend. ik ben geen senior die nog nooit met computers en met gsm gewerkt heeft. mijn handen trillen niet (geen parkinson) wel stramme handen. inderdaad heb ik 4 gsm toestellen gebruikt en zijn ondanks het vele gebruik nog als nieuw. ook weet ik dat er op de bovenkant een duiding van het insteek stekkertje staat, ik heb bij welk stekkertje dan ook hem er nooit verkeert in gestoken. niemand gebruikt mijn gsm alleen ik. de verkoper van mediamarkt heeft meer gewrikt toen ik er mee terug kwam dan ik en vertelde mij dat hij afgebroken was. maar goed, ik zal me er bij neer moeten leggen want in het reparatie rapport stond dat er zo wie zo geen garantie op dit onderdeel gegeven wordt.
mijn excuses voor het verkeerd begrijpen van uw verhaal. het was niet mijn bedoeling u te kwetsen.
het spijt me. ik heb soms een te grote mond :-(

maar nu iets heel anders. met gewone fabrieksgarantie heeft dit niets te maken. dus dat hier sowieso geen garantie op kan worden gegeven, is flauwekul. u kunt een beroep doen op het hebben gekocht van een non-conform product. een product dat niet is wat je ervan mag verwachten op basis van de overeenkomst. ook wel een ondeugdelijk product genoemd.
u heeft recht heeft op een goed werkend product.

de eerste 6 maanden ligt de bewijslast dat er iets mis is met het toestel bij de verkoper. die kan zich er niet vanaf maken met dat hier nooit garantie op wordt gegeven. nu u zeker weet dat het niet aan u ligt, zal mm zelf aannemelijk moeten maken dat de fout bij u ligt. want in de wet wordt er vanuit gegaan dat een defect dat zich binnen de eerste 6 maanden na aankoop openbaart, al bij koop (in aanleg) aanwezig was.
waar heeft u dan recht op? u heeft recht op kosteloos herstel of vervanging van het toestel.

wat nu te doen. ik raad u aan de volgende mail naar mm te sturen.

klik https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/aankoop/voorbeeldbrief-herstel-vervanging-ondeugdelijk-product-binnen-6-maanden-na-aankoop">hier voor een voorbeeldbrief.

maar nog iets anders. om dit flink wat vaart te geven, kunt u uw klacht op de klachtenkompas.nl zetten. geef daarbij aan in welke mm u dit toestel heeft gekocht. hou vol dat het niet uw schuld is, maar dat het apparaat al meteen mankementen vertoonde na aankoop, die in de loop der tijd verergerde.

klik http://www.klachtenkompas.nl/">hier voor de klachtenkompas. het oplossingspercentage van mm is hoog!

succes!