Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

jo
josetteberendse - 14-09-2014 02:43:16
Geldzaken & Recht

Artikel niet geleverd

Je kunt bij de bestelling aangeven of je de artikelen zo snel mogelijk of zo compleet mogelijk wilt ontvangen. ik heb zo compleet mogelijk aangegeven, zodat ze 14 dagen de tijd hebben om de bestelling compleet te krijgen. dit is niet gebeurt, de artikelen die wel leverbaar waren, zijn binnen 1 week geleverd. vervolgens staat op een bonnetje dat 1 artikel niet geleverd kan worden en dat dit opnieuw kan worden besteld, zodra het weer op voorraad is. dat laatste impliceert dus dat het artikel wel weer leverbaar wordt, maar dat ze niet weten binnen welke termijn. vervolgens wordt zonder overleg het bedrag op een tegoedrekening gezet en staat op de retourbon dat ik het geld ook terug kan vragen.
ik lees de retourbon meestal niet als ik niets retour wil sturen, dus het is toevallig dat ik dit zag. ik blijf het vreemd vinden dat ik een verzoek moet indienen om het geld terug te krijgen, met name omdat dit verder nergens op de site vermeld wordt. als zij een artikel niet kunnen leveren, moet ik toch de mogelijkheid hebben om het artikel elders te kopen en hoor ik automatisch mijn geld terug te krijgen.
ik zit momenteel te wachten op nalevering op een bestelling die ik een week geleden geplaatst heb bij een andere webshop. deze webshop heeft mij keurig bericht gestuurd dat mijn bestelling op twee artikelen na is verstuurd en dat de ontbrekende artikelen zo snel mogelijk worden nagestuurd. ook van een derde site kreeg ik bericht van een na te zenden artikel en dit is 10 dagen na de eerste bezorging inderdaad geleverd.
de webshop waar het hier over gaat, stuur wel bericht dat de bestelling is verstuurd, maar vermeld daarin niet dat er een artikel niet leverbaar is. bovendien leveren zij nooit na, dat staat overigens wel in hun algemene voorwaarden.
ik bestel veel dingen via internet en ik heb ook vaker meegemaakt dat een artikel niet kan worden geleverd. heb ik in zo'n geval vooraf betaald, dan wordt automatisch het geld voor het niet geleverde artikel teruggestort.
ik zal echt niet de enige zijn die er pas na lang zoeken achter komt dat je het geld wel terug kunt vragen en er zullen dus ook mensen zijn die dit helemaal niet ontdekken. ik vind dit gewoon een trucje om mensen te dwingen steeds weer terug te kregen naar deze site, omdat ze daar nog tegoed open hebben staan. en vervolgens moeten ze dan wel weer voor minimaal 20 euro bestellen en verzendkosten betalen.