Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster
zoekster - 17-09-2014 23:42:42
Geldzaken & Recht

Poging tot oplichting

-ik heb nog geen contact gehad met het bedrijf, voordat ik dat doe vroeg ik me af of er wettelijke gronden zijn op basis waarvan ik het kon weigeren, iets over dat er een zekere prestatie verwacht mag worden o.i.d.

ja, dat mag u. een wasmachinereparateur heeft een resultaatsverplichting. dat hoort bij het vak. dus een reparatie moet goed worden uitgevoerd.

in dit geval zou u hard moeten maken dat de kwaliteit van het onderzoek beneden peil was en dat de uitkomst daarvan ook nog eens bagger was.

dan zou u kunnen spreken van een wanprestatie. het is echter in de meeste gevallen zo, dat je iemand dan eerst in gebreke moet stellen en die dan nog de gelegenheid moet geven om zijn gebrek te herstellen. echter als het duidelijk is dat de persoon volledig incapabel is om zijn opdracht uit te voeren, dan kunt u wel meteen stellen dat de dienstverlener in verzuim (dat is als je niet meer hoeft te verwachten dat de dienst nog naar behoren zal worden uitgevoerd) is.

u heeft overigens een punt hoor, dat u hem zelf heeft laten komen. ik zie hier ook niet ineens op eigen initiatief de glazenwasser voor mijn raam verschijnen, dat zou wat zijn! u heeft een soort spottende humor in uw verhaal, daar hou ik wel van.

het is wel een spotgoedkoop bedrijf, dus veel kwaliteit en opleiding zal er niet te verwachten zijn. zelf zou ik alleen de voorrijkosten betalen, geen zin in verder gezeur en dan verder tabee.