Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

diumenge
diumenge - 21-09-2014 11:30:34
Geldzaken & Recht

Verkeerd ibannummer is geld weg!

[quote=gompy2 schreef op zondag 21 sep 2014, 11:12]ik heb zojuist het zelfde gedaan als pieterwolters, 3 keer een overschrijving gedaan naar 3 verschillende banken, vanaf een ing account.
daarbij heb ik bij alle 3 de overschrijvingen geprobeerd 1 cijfer van de iban combinatie te veranderderen, maar bij alle drie de pogingen kreeg ik de melding van de ing, voorzien van een wit kruis in een rood veld: controleer dit veld, mogelijk is het niet juist ingevuld.
dit waren wel adressen die ik vanuit het adresboek van mijn ing rekening heb gehaald
er wordt dus nog wel degelijk controle toegepast bij de ing naar het schijnt...
naar banken vanaf een ing account, ofwel naar bankrekeningnummers die (vroeger) uit negen cijfers bestonden en waar een elf-proef op zit. niet zo vreemd dat dat niet lukt.

probeer het eens vanaf ing naar een oud gironummer. ts geeft tenslotte aan dat het foutieve nummer een oud ing nummer is, vrijwel zeker een oud gironummer dus. gironummers kennen geen elf-proef, daarom bestond de naam-nummer-controle, die nu kennelijk niet meer wordt uitgevoerd door de ing.