Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 21-09-2014 11:51:18
Geldzaken & Recht

Strafporto postnl

Blok schreef op zaterdag 20 sep 2014, 12:20: bedankt mein33.

echter mijn postbode liegt niet, hij heeft ervaring ermee, dat de deurwaarder idd aan de deur komt.
en in dat geval, wat moet ik dan ?

overigens heb ik niet 2 x maar wel 5 x een aanmaning gehad. vandeweek opnieuw, en de week er voor ook weer. (na enige weken dus.)

@blok,

uw postbode kletst uit z'n nek dat er een deurwaarder aan de deur komt.
u heeft namelijk niets fout gedaan maar, zoals ik al eerder aangaf, de verzender van het poststuk wel.
postnl levert de brief nu, onder het mom van service, ongevraagd bij u af en stuurt u achteraf een verzoek tot betaling van een verhoogd tarief (strafport). waarom zou u iets moeten betalen voor iets wat u niet heeft gedaan en waar u ook niet om heeft gevraagd.

mogelijk krijgt u meerdere aanmaningen omdat er bij verschillende poststukken te weinig is gefrankeerd.
controleer de poststukken die u binnenkrijgt of er een foutmelding op de enveloppe staat en bewaar deze enveloppe om deze te vergelijken met het verzoek tot betalen van strafport, mogelijk gaat het telkens om dezelfde afzender en zo ja, verwittig deze hier dan van.