Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster
zoekster - 23-09-2014 13:17:21
Elektronica & TV

Nespresso delonghi koffieautomaat

Als u tot ontbinding wilt overgaan, dan moet u schriftelijk aansturen op de termijn waarin het product niet te gebruiken is wegens defecten. dat lijkt mij in dit geval te lang, vanaf maart/april bent u al aan het aanmodderen met dit product. nu is het inmiddels eind september en de oplossing wil maar niet vlotten.

ik zou nu direct een vervanger eisen. een vervanger is hetzelfde product en nieuw. bedenk wel dat u daarvoor bij de verkoper moet zijn, dus niet bij de fabrikant! willen ze daar niet mee akkoord gaan,

maak dan gebruik van het volgende wetsartikel 7:21 lid 3 bw

de verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.


maak dan gebruik van de volgende voorbeeldbrief klik https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/aankoop/voorbeeldbrief-ontbinding-koop-onmogelijkheid-herstel-vervanging">hier

en voeg daar het volgende aan toe

omdat [het defect/de defecten] niet verholpen [is/zijn] en ook vervanging van het [product] niet binnen redeliljke termijn en zonder ernstige overlast (ik heb immers sinds [datum} nauwelijks gebruik kunnen maken van het apparaat) mogelijk bleek te zijn, heb ik het recht enz.

succes!