Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

de
delara - 24-09-2014 17:31:44
Computers & Telefonie

T-mobile en een defecte samsung galaxy s5

[quote=meltp schreef op donderdag 18 sep 2014, 15:38]ik heb sinds april 2014 mijn abonnement bij t-mobile verlengd.
2 jaar lang, betaal ik 40 euro p/m (om en nabij) voor een samsung galaxy s5 met onbeperkt internet, en 200 smsjes.

nu een maand geleden is mijn toestel kuren gaan vertonen.
het toestel ging vanzelf uit, reageerde niet meer op knopjes, en je moest de batterij eruit halen en opnieuw erin doen om hem weer op te kunnen starten. ook gebruikte het android proces 55% van de batterij (in 5 minuten van 90% naar 11%) en werd het toestel erg heet.

toen ik bij de t-mobile shop zelf langs ging, raadde ze me daar aan om langs samsung te gaan (die zat verderop).
samsung heeft mijn telefoon opgestuurd en gerepareerd.

echter toen ik mijn toestel na 3 weken terug kreeg, bleken dezelfde gebreken te bestaan.

een telefoontje naar t-mobile hielp me ook niet bijzonder veel.
ik vertelde ze mijn situatie, en ze begrepen dat het vervelend was.

ze vroegen of ik langs de t-mobile winkel kon gaan en nogmaals mijn telefoon in wilde leveren, dit zou dan weer minimaal 2 tot maximaal 3 weken duren.
ik had de bon van de reparatie en kon aantonen dat dit toestel al "gerepareerd" was door samsung.
echter geloofde t-mobile niet in de expertise van samsung, om haar eigen producten te repareren. en wilde ze het toestel zelf repareren.
ik voelde de bui al hangen, het toestel zou ik weer drie weken kwijt zijn, om vervolgens te horen te krijgen dat hij "gemaakt" was.

ik vroeg hoe dat zat met een vervangend toestel, en schrok van de reactie.
t-mobile moet eerst drie maal een toestel ter "reparatie" sturen voor ze een vervangend toestel kunnen geven, dit zou dus nog 9 weken (twee en een halve maand) kunnen duren voor ik een nieuw toestel zou krijgen.
op de vraag of ik dan een tijdelijk leen toestel kon krijgen werd geantwoord met "dat is alleen voor verzekerde klanten".

mijn vraag is nu dus, hoe kan t-mobile een telefoon drie maal laten "maken" voor ze een nieuwe moeten geven, terwijl ik wel door mag betalen voor mijn abonnement, en ik overduidelijk nog garantie heb op het toestel?

staat er niet iets in de consumenten bond dat me hierbij kan steunen?


ik goeden middag.
ik heb enig sinds het zelfde probleem maar dan met vodafone en de firma dynafix.
mijn toestel een iphone 5s vertoonde ook kuren nog binnen de garantie periode. ik moest opeens de accu tot drie keer aantoe opladen per dag en ik speel er echt geen spelletjes op of muziek. ik naar vodafone geweest en ik moest een nummer bellen en hij zou gemaakt worden. zo gezegd zo gedaan en hij werd op gehaald en ik zou ook een leentoestel krijgen tot zover gaat alles dus goed. toen na een week kreeg ik hem terug ik helemaal blij. totdat ik de volgende ochtend mijn reeds gemaakte iphone 5s pakte en hij dus weer leeg was en ik dacht toen nog zal me niet weer gebeuren en ja hoor drie keer die dag en de volgende dag ook weer want het was weekend. die maandag weer gebeld met vodafone weer een verzoek tot reparatie aanvragen, weer die telefoon op gehaald. na ruim 4weken had ik dat ding nog niet terug dus ik naar de firma dynafix gebeld. en hun vertelden mij dat ik nog steeds mijn zoek functie had aan staan en dat ze mij daarvan al een aantal keer een e-mailtje hadden gestuurd. ik kan u vertellen dat dat inderdaad tot twee keer is gebeurd een keer de aller eerste keer en de tweede keer nog een keer want ik dacht dus dat ik hem al had uit gezet, want anders schijnen ze hem dus niet te kunnen maken. dat telefoon gesprek liep helemaal uit de hand want de persoon bleef volhouden dat er meerdere mailtjes waren getuurd wat dus echt niet zo is. ik heb mijn beklag gedaan bij vodafone om mijn contract te ontbinden want ik zit al sinds dat het nog libertel heten. ik krijg gewoon mijn gelijk niet bij vodafone hoe kan het ook anders. wat ik wil is dat ze gewoon mijn contract ontbinden. want ik heb ze naar mijn mening tot twee keer aan toe de kans gegeven om mijn toestel temaken en ze hebben zonder mijn mede weten gewoon mijn toestel omgeruild voor een andere die ook weer een probleem heeft namelijk dat hij terug springt in de foto/ fotostream modus. het verhaal is eigenlijk nog veel langer. ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen want ik ben het gewoon niet eens met de gang van zaken met vriendelijke groet,
dave