Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster
zoekster - 25-09-2014 19:35:35
Computers & Telefonie

Saturn weigert laptop terug te nemen binnen bedenktermijn

[quote=diumenge schreef op donderdag 25 sep 2014, 19:20]vijf tellen in handen hebben gehad is geen enkel probleem. laptop uitgepakt, folie van het scherm, verpakking gescheurd, dat soort dingen. dat is wel een probleem. persoonlijk ben ik van mening dat die regels omtrent het recht op retourneren veel te ver gaan. zeker als ik jouw bijdrages hier zie en daaruit blijkt hoe ver de rechten van de consument kennelijk gaan.

in het geval van deze vraag heeft ts zich of niet goed geïnformeerd of de laptop is defect. in het eerste geval vindt ik het belachelijk dat een volgende mogelijke met die laptop komt te zitten, in het tweede geval moet de laptop gewoon vervangen of gerepareerd worden.

ik ben ook wel erg benieuwd naar de prijs van de laptop, er worden laptop voor onder de driehonderd euro verkocht. dat zijn geen snelheidsmonsters.
ik ben het voor een groot deel met je eens. alfatrion vindt bijv. met een wasmachine, dat je de vuile was erin mag stoppen, waspoeder erbij en draaien maar en dan toch nog het recht hebben om het ding zonder opgave van redenen terug te sturen. ik vind gewoon aanzetten met water erin en kijken of hij het doet genoeg.

het deel van vervangen of gerepareerd worden, dat ben ik niet met je eens. als je een doa krijgt, dan moet er simpelweg een vervanger worden gestuurd met weer een bedenktijd van 14 dagen. ik vind het belachelijk dat als je een kapot product koopt dat het meteen de reparatie in kan.

ook al zou je zogenaamd de keus hebben tussen vervanging en reparatie, je hoort vaak genoeg dat een product meteen de reparatie ingaat. verkopers trekken zich niets aan van wat eens door de minister over die keuze is gezegd.
vanuit dat standpunt kan ik de vraagsteller wel begrijpen dat hij er meteen vanaf wil.

ik vraag me overigens ook af of de laptop een fout heeft. misschien heeft hij helemaal geen bluetooth. bij de specificaties staat vaak wat er wel in zit, maar niet wat er niet in zit.