Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

alfatrion
alfatrion - 26-09-2014 08:25:17
Computers & Telefonie

Saturn weigert laptop terug te nemen binnen bedenktermijn

De stelling is: een kleine winkel krijgt zoveel meer dan grote winkel te maken met wanbetalers dat zij door deze problematiek over de kop zullen gaan. en je argument is: "door welke bril kijk je? probeer dit van meerdere kanten te bekijken". ik vind dat niet erg overtuigend, jij wel?

heb je eigenlijk laatst gekeken naar kassa toen het faillissement van neckermann werd besproken? de curator heeft gekozen voor een flits faillissement. consumenten die vooruit hadden betaald (met het idee van het komt wel goed) waren hun geld kwijt.

een algemene voorwaarde (dwz een beding dat is opgesteld om in een aantal overeenkomsten te worden opgenomen) mag niet verplichting tot de vooruitbetaling van meer dan 50%. als dit toch gebeurt dan geldt de hoofdregel dat er betaald moet worden bij aflevering dwz gelijk oversteken. dit kan gerealiseerd worden met een dienst als klarna of billpay. de derde partij neemt het risico over van de winkelier en geeft de consument 14 dagen om te betalen na aflevering.