Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sira
sira - 29-09-2014 15:55:14
Auto & Vervoer

Ongevraagde repartie tijdens apk

Mijn ervaring is dat het juist de werkplaatsen van merkdealers zijn die altijd wel "iets" vinden wanneer de auto uitsluitend voor een apk wordt gebracht. aan een apk verdienen ze niet veel.
heb zelf een aantal jaren bij een audi/vw dealer gewerkt en het viel mij op dat het doorgaans de remblokjes en remschijven waren die vervangen moesten worden. mijn eigen auto voor het gemak daar ook laten keuren. het waren toen niet de remblokken/schijven (waarschijnlijk omdat ik een ander merk auto had), maar er werd wel iets anders gevonden dat gerepareerd werd.
het jaar daarop weer apk en toen gevraagd of ze me het wilden laten weten als er iets gevonden werd, zodat ik het bij mijn dorpsgarage kon laten repareren. en je raadt het al, er werd niets gevonden.
zodra de auto uit garantie is, ga ik liever naar mijn dorpsgarage, omdat dit niet mijn enige slechte ervaring met (diverse) merkdealers is. bij hem krijg ik normalere prijzen en hij is eerlijk. een merkdealer krijgt z'n klanten toch wel en een dorpsgarage zit niet te wachten op negatieve reclame.
ik vind dat een garage altijd behoort te bellen als ze iets vinden.
zeker weet ik het niet, maar ik vermoed dat jouw garage een merkdealer is. naar het oude onderdeel vragen heeft geen zin, want ze pakken dan wel iets uit de afvalcontainer dat daadwerkelijk stuk is.
misschien dat je ze nog kunt vragen of ze je tegemoet willen komen, omdat er tevoren niet met je is overlegd, want een klant kwijtraken vindt niemand leuk.