Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

vl
vladdermuis - 02-10-2014 12:52:24
Voeding & Gezondheid

Digid zorgverzekeraar

Ik ben altijd bang dat ik niet relevante antwoorden krijg op mijn vraag/probleem. het is voor individueen dan ook moeilijk om een duidelijk antwoord te krijgen door een instantie als kassa die kundig is of althans een deskundig antwoord/oplossing zou kunnen geven. waar moet je heen met je vraag om niet bedolven te worden onder goed bedoelde meningen zoals hier.
ik kan mij aansluiten bij deze vraag omdat er ook iets fout kan gaan met digid, waarvan al vaker meldingen zijn geweest in de media.
ik heb getracht via digid een declaratie in te dienen bij achmea. ik en mijn vrouw hebben beide een eigen digid account waarvan bij de belastingaangifte dit jaar nog gebruik van is gemaakt. bij het indienen van mijn declaratie kwam ik steeds weer terug op de account van mijn vrouw. bleek dat mijn wachtwoord voor mijn digid account niet meer herkend werd. navraag bij digid voor een oplossing bestond uit "wachtwoord veranderen of vernieuwen". leuk! op mijn leeftijd wordt het steeds moeilijker om met dit soort zaken en het onthoedn van wachtwoorden om te gaan. daarom had ik in dit geval een systeem bedacht dat voor ons beiden eenvoudig te onthouden was. daar zijn na de belastingaangifte geen veranderingen in gekomen. nog 2 keer bij digid aan de bel getrokken, maar geen antwoord meer. heel fijn, overheid! een nieuw wachtwoord zorgt weer voor de nodige frustratie. ja, ze gaan daar in den haag wel heel bedachtzaam om met ouderen.
gelukkig kan ik nog mijn declaratie insturen in een enveloppe, wel gefrankeerd dus. ook kan ik via email mijn declaratie (kopie) indienen. om te kopieeren heb ik inderdaad een scanner nodig of ik moet er een foto van maken. dat is voor ouderen en minder bedeelden vaak geen optie. ik moet wel a?le afgehandelde gegevens bewaren bij eventuele fouten en klachten om te reclameren. hierbij is een computer onmisbaar en vaak (betaalde) hulp.
hoe moet dat straks met de nieuwe voorwaarden, premie en polis van de nieuwe zorgverzekering zonder papier. voor meerdere mensen wordt dit een probleem.
kom kassa, doe hier zelf eens iets aan