Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster
zoekster - 05-10-2014 20:23:40
Elektronica & TV

Samsung koelkasten met deurdisplay

[quote=b.brugman schreef op zondag 5 okt 2014, 20:00]
m.b.t. de garantie vraag heeft u ook gelijk echter heb ik de koeler online gekocht en laten leveren waarbij de garantie direct terecht komt bij de fabrikant.
op zich ook geen probleem dacht ik daar ik zeer veel producten in huis heb van samsung waar ik overigens hel goed over te spreken ben.


er zijn twee soorten garanties, de fabrieksgarantie en de wettelijke garantie, die laatste houdt in dat u recht heeft op een deugdelijk product. het product moet voldoen aan wat u er gezien de overeenkomst van mocht verwachten.

nu gaat het er om of dit displaydefect normale slijtage is, of dat drie jaar veel te kort is en dat u er daarom vanuit mag gaan, dat er van begin af aan al een ondeugdelijke display op heeft gezeten. een fout die zich nu steeds meer openbaart.

de wettelijke garantie moet u in principe afhandelen met de verkoper, want daar heeft u de koopovereenkomst mee, dwz het bedrijf waar u online deze koelvriescombi van heeft gekocht. het lastige is wel dat u dat defect binnen 2 maanden na ontdekking moet melden bij de verkoper en daar lijkt u me te laat mee. neem toch nog maar eens contact op met de verkoper, als het een grote webwinkel is, zoals wehkamp, bol.com of mediamarkt willen ze misschien toch nog wat voor u betekenen.