Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

diumenge
diumenge - 10-10-2014 12:08:47
Geldzaken & Recht

Failliet jongbloed juridische boekhandel

[quote=zoekster schreef op vrijdag 10 okt 2014, 11:56]maar dat gaat om na het uitspreken van een faillissement, neem ik aan. want anders kunnen de klanten van neckermann nog wat claimen bij de curator.inderdaad. heeft geen betrekking op bestelling die zijn gedaan voordat het faillissement werd uitgesproken. dus in dit geval heeft ts er niets aan, en ook de neckermann klanten niet.

[quote=zoekster schreef op vrijdag 10 okt 2014, 11:56]met rechtstreeks claimen bedoel je, dat de curator het uit eigen zak moet betalen? ja, de curator is dan zelf aansprakelijk voor de geleden schade van de consument en hij is verplicht deze terug te betalen aan de consument. zie bron: antwoord (2, 3 en 4).

[quote=zoekster schreef op vrijdag 10 okt 2014, 11:56]heb je dat overigens ergens vandaan? een bron? kan handig zijn voor webshopklanten van halfords. http://www.justis.nl/images/(20100709)-antwoorden-op-de-vragen-van-het-lid-van-bemmel-(pvv)-over-bericht-dat-curatoren-van-failliete-webshops-verzuimen-deze-offline-te-halen_tcm123-438009.pdf">bron