Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster
zoekster - 22-10-2014 11:56:58
Huishouden & Energie

Kosten retourneren aankoop via internet

Er moet op de algemene informatie van de website staan dat u moet betalen voor de retourkosten. dat moet dus niet alleen in de av staan, maar ook ergens op de site. bovendien moet dat ook nog per mail aan u medegedeeld zijn na het aangaan van de overeenkomst.

dit moet via de algemene informatie op de website, bijvoorbeeld de veelgestelde vragen, een gerubriceerde informatiepagina of de sectie met uitleg over het bestelproces.

ook moeten uw algemene voorwaarden de klant dit recht geven – of in ieder geval niets zeggen dat het tegenspreekt. daarnaast moet u na de aankoop de informatie nogmaals aan de klant verstrekken, dat mag op papier, maar dat mag ook per email.

https://webwinkelrecht.nl/diensten/juridisch-advies/recht-van-retour-vanaf-13-juni/">bron


edrick3 haalt een oude site aan. die 30 dagen waarbinnen je je geld terug moet krijgen is inmiddels veranderd in 14 dagen. sinds 13 juni 2014 zijn er allemaal nieuwe wettelijke bepalingen.

als de webwinkel dit dus in zijn algemene informatie op de site heeft staan, dan is het een wettelijke recht van deze dat u voor de retourkosten opdraait. ik snap dat dat in geval van een trap wel een tegenvaller is.

is het product defect aan u toegezonden, dan zijn er geen retourkosten, u moet dan wel aangeven dat u een defect product is gestuurd.