Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ka
kassafamke - 29-10-2014 11:39:28
Huishouden & Energie

Aflevering

Dit bedrijf is cbw erkend: in de voorwaarden van cbw staat:

wanneer de afgesproken (vermoedelijke) levertijd is overschreden, krijgt de winkelier in eerste instantie een nadere termijn om alsnog het product aan u te leveren. dit is maximaal een maand. mocht u de bestelling dan nog niet hebben ontvangen, dan kunt u uw koopovereenkomst ontbinden* en/of een schadevergoeding* vragen. er moet dan wel sprake zijn van een financiële schade als gevolg van het uitblijven van de levering. de schade moet niet te voorkomen of te beperken zijn (artikel 6 van de algemene voorwaarden).

*ontbinden van de koopovereenkomst betekend dat alle acties (bijvoorbeeld: betalingen en/of leveringen) ongedaan worden gemaakt.

annuleren van de koopovereenkomst betekend dat u van de koop afziet, hier heeft u als consument zijnde altijd recht op. wel kunnen er annuleringskosten in rekening worden gebracht door de winkelier. kijk voor meer informatie hierover onder het kopje ‘een koop annuleren’.

* onder schade wordt verstaan: de directe schade die je hebt geleden door het niet leveren van je bestelde product.

al is er sprake van een schadevergoedingsverplichting, heeft u als slachtoffer altijd de verplichting om de schade zo beperkt mogelijk te houden, voor zover dit redelijk is.

indien een voordeligere oplossing net zo passend is als een dure oplossing, dan behoeft de aansprakelijke partij niet de duurste oplossing te vergoeden.