Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ma

Proassist

En dit mijn reactie!

proassist
lingewei 1
4004 lk tiel



betreft: factnr h40/14000990 dossnr 16473805


tienhoven, 7 november 2014


geachte team klachtsupport van proassist, cq peter, blijkbaar heeft u geen achternaam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ik heb uw email dd 7 november ontvangen .

ik betwist absoluut niet ,dat u recht heeft op schadevergoeding en ben ook bereid ,een redelijke schadeloosstelling te betalen.
tot mijn grote verbazing stelt u ,dat ik u nog steeds een nieuw toestel,simlockvrij met origineel aankoopbewijs moet leveren of 470 euro moet betalen.

in uw algemene voorwaarden voor leen service van proassist staat, dat ik de kosten voor herstel of vervanging vermeerderd met 35 euro administratie kosten moet betalen. duidelijk.

herstel van het gebruikte toestel kan niet ,want mijn dochter heeft hem verloren cq hij is gestolen.
vervanging kan wel,daar er diverse gebruikte iphone 4, 16 gb te koop zijn.

dat heeft niets te maken met het feit ,dat ik de waarde ga bepalen van uw schade.
uw voorbeeld van de tweedehands auto vind ik zeer merkwaardig ,daar in die branche het principe van dagwaarde gehanteerd wordt en je niet een splinternieuwe auto mag uitzoeken.

vervanging is naar mijn bescheiden mening niet een nieuwe iphone 4 ,16gb kopen, want het leentoestel was zeer zeker geen nieuw toestel.
de dagwaarde van uw iphone 4, 16gb ligt dan ook tussen de 150 en de 199 euro ( nu bij de makro te koop inclusief prepaidkaartje ) als u diverse winkels belt en vergelijkt.

nogmaals volgens het juridisch loket, kunt u nooit een nieuw toestel eisen,als u een gebruikt toestel hebt geleverd. u kunt mij ook niet 470 euro laten betalen voor een oud en gebruikt leentoestel.
dat bepaal ik niet ,maar dat doet de wet.

ik wil u voorstellen om 150 euro te betalen voor de door u geleden schade of een gebruikte iphone 4, 16 gb, dezelfde dus als het leentoestel, liefst met aankoopbon en papieren aan u aangetekend op te sturen .

uit uw brief, begrijp ik ,dat ik door u gestraft wordt,omdat ik ons probleem op internet bij diverse consumentenorganisaties, dan wel juridisch adviesbureaus heb neergelegd en om advies gevraagd heb. u stelt ,dat als ik dit niet had gedaan , u mij een betere nieuwe regeling had voorgesteld.

vandaar dat ik ook zowel uw brief, als deze brief weer zal doorsturen naar de verschillende instanties.

in afwachting van een zo spoedig mogelijke schriftelijke reactie uwerzijds op deze brief, te weten binnen 14 dagen , voor 20 november 2014.

verblijf ik, met vriendelijke groet,
m. van asselt-boelsma