Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

bokskabouter
bokskabouter - 10-11-2014 16:24:21
Elektronica & TV

Roest

Mahadma. ik vrees, dat jouw kennis van zaken enigszins te wensen overlaat.
om te beginnen moet je (onder normale omstandigheden) voor garantie bij de verkoper zijn en niet bij de fabrikant.
in het geval van faillissement wil dit niet zeggen, je zonder meer kunt fluiten naar je garantie.
je kunt om te beginnen je claim neerleggen bij de curator maar, zeker gezien dat het alweer een poosje geleden is dat its failliet is gegaan, schat ik de kans op 0,0. bovendien is de waarde van die korfjes dermate gering dat je wat schuldeisers betreft je naam op pagina 234 zult aantreffen.
je kunt je ook tot de fabrikant wenden en omdat het hier om roestende korfjes gaat zal een beetje fatsoenlijke fabrikant deze korfjes (mogelijk/hopelijk) gratis vervangen.
lukt dat ook niet kun je je ook tot het nieuwe bedrijf (als die er al is) wenden die its heeft overgenomen maar dan is het weer een kwestie van coulance. is die er niet, dat resteert de fabrikant.
dus dat er 'geen sprake' is van garantie dan wel dat je geen enkele kans maakt op vervanging, is wel erg kort door de bocht, waarbij ik denk dat de fabrikant (gezien de vrij geringe waarde van die korfjes) de meeste kans biedt. als was het maar om een 'warme douche' te halen bij antoinette van de concurrent van kassa.