Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ja
jayt - 13-11-2014 16:16:01
Geldzaken & Recht

500 euro verdwenen stortapparaat rabobank

Beste denhaag75,

ik heb eenzelfde ding aan de hand gehad. een biljet van 500 euro was ingeslikt, de stortautomaat had toen ook aangegeven dat het een biljet van 200 euro was.
ivm veiligheid hebben medewerkers van - voor zover ik weet - geen enkele bank toegang tot de automaten, in geval van de rabobank is dat brinks.
wat betreft het verschil 500/200 weet ik niet zo goed. een machine geeft aan dat een biljet vals is...lijkt mij dan ook gelijk dat een machine niet weet wat de waarde is van het ingevoerde mogelijk valse biljet.
ik heb begrepen dat valse biljetten in een aparte lade komen van de stortautomaat. daarom is er denk ik niet direct een kasverschil. vals geld wordt dan lijkt mij niet meegenomen in de telling.

deze mogelijk valse biljetten worden opgestuurd naar de nederlandse bank ter controle. de bank ontvangt hier weer bericht van, maar de aangegeven termijn van twee weken is ietwat ambitieus. het schijnt tot 10 weken te duren....de bank ontvangt bericht van dnb over het biljet. als het niet vals is wordt dit via je bank gecrediteerd.

hoop dat je hiermee voldoende weet. ik zou dus nog wachten, want je bank krijgt hier vanzelf bericht over. dan weet je ook of je biljet vals is of niet.
ik zou je adviseren om met je bank in contact te blijven hierover.