Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

hutch
hutch - 16-11-2014 12:00:44
Computers & Telefonie

Help

Dag lois,

eerst even over gsm2buy.nl: dit is een zgn. 'zolderkamerhobbyist', dus een thuiswerkende persoon die vanuit huis allerlei artikelen (meestal) in het buitenland koopt en dan met een bepaalde winst doorschuift naar klanten.

de ervaring leert dat dergelijke personen het niet zo nauw nemen met wettelijke regels omtrent garantie e.d.

"gsm2buy vertikt het om het toestel terug te nemen en om te ruilen voor een ander toestel."

mochten voorgaande adviezen niet helpen, dan moet je toch echt bij dit 'bedrijfje' zijn..... mede gezien het feit wat je al allemaal geprobeerd hebt.
die verkoper zal dit probleem moeten oplossen, of aanwijzingen geven zodat het probleem wordt opgelost, of terug nemen en er zelf naar (laten) kijken, of een wel goed werkend toestel opsturen, of het geld terug geven.
deze verkoper mag de problemen niet afschuiven of doorverwijzen.

en als je contact opneemt met samsung nederland zal daar hoogstwaarschijnlijk uitkomen, dat het een uit het buitenland geïmporteerd toestel zal zijn.
hopelijk willen zij jou dan nog wel helpen. vaak wil een importeur iemand niet verder helpen, juist omdat dit (grijze) import is en niet via die importeur is geïmporteerd.

ook mogen door gsm2buy.nl aan jou geen enkele kosten worden berekend voor het uitvoeren van de wettelijke verplichtingen aangaande garantie e.d. om het toestel goed te laten functioneren. en juist deze 'zolderkamerhobbyisten' hebben vaak de lak aan dit soort regels.

dus..... terug naar gsm2buy.nl. die persoon (verkoper) zal dit probleem moeten (!) oplossen.

succes, gr. hutch