Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

lw
lwd058 - 01-12-2014 11:42:39
Geldzaken & Recht

Cannock chase

1 tip voor die zielige tijger: ga aub een cursus begrijpend lezen volgen. te triest voor woorden dat je laatste reacties onzin zijn. dat gelach had betrekking op jou maar goed ieder zijn gebrek. en guess what? het is inderdaad geen conservatoir beslag. jammer dat je hier geen gelijk in hebt gehad.


update:

juridisch loket
volgens het juridisch loket is een conservatoir beslag absoluut uitgesloten. ze vinden het vreemd dat er zomaar een top rekening geopend kan worden. dit zou ik in de bankvoorwaarden danwel bij de bank zelf moeten navragen. indien onterecht kan ik een schriftelijke klacht indienen.

ing kantoor
daar konden zij mij ook geen verdere informatie verstrekken over de precieze reden van het beslag. wel zei ze dat de gerechtsdeurwaarder bij de bank zelf is langs geweest om beslag te laten leggen en de ing heeft inderdaad toestemming om een 2e spaarrekening in dit geval te openen. de reden is om verdere inkomsten die op de betaalrekening binnen komen door te laten gaan. het kan tot 8 dagen duren totdat er een kopie exploot aan de debiteur (ik) verzonden kan worden.

in het ing kantoor gelijk met de afdeling gebeld over de exacte beslaglegging. dit blijkt om hefpunt te gaan. daar het contactnummer + dossiernummer van gekregen om de uitstaande vordering op te vragen. de vrouw aan de telefoon heeft gelijk een 3e verklaring ingediend om een betalingsregeling of het gehele bedrag in 1 keer in te houden. dit na telefonisch overleg met cannock chase zelf. dit is ook verstandig om te doen anders duurt het alleen maar langer.

thuis
gebeld met hefpunt over openstaande betaling(en). dit bleek dus niet het geval te zijn omdat ik wist dat het al ruim 2 maanden opgelost was. dit hebben zij aan cannock chase destijds ook doorgegeven. waar het dus fout is gegaan kon ze niet aangeven (hefpunt of cannock chase). het is wederom opnieuw verzonden dat alles in september is afgehandeld en niks meer open staat. mocht de bank voor de hele gang van zaken (beslaglegging) kosten in rekening brengen dan moet ik daar een kopie van maken en declareren bij hefpunt.


toen ik het woord hefpunt al hoorde bij die vrouw van de ing aan de telefoon wist ik dat het niet kon. en bij hefpunt hebben zij dat nogmaals duidelijk bevestigd. ik ben weer een blij persoon, yes!

ik hoop voor anita dat het ook een fout is en dat het uiteindelijk met een sisser afloopt. voor nu wil ik iedereen bedanken die ons positief gesteund heeft met raad vooral justice4all en voor tijger, volgende keer beter haha.