Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster
zoekster - 10-12-2014 20:53:35
Huishouden & Energie

Zitbank

Het lijkt erop dat stoffels inderdaad niet bij gc wonen is aangesloten. dan zijn er verschillende wegen te bewandelen.

1. u spreekt af met stoffels dat er een onafhankelijke partij naar het probleem met het bankstel komt kijken en die een rapport laat opstellen. wordt u in het gelijk gesteld, dan betaalt stoffels de kosten voor het onderzoek en de kosten voor het herstel of vervanging van de bank. wordt stoffels in het gelijk gesteld, dan komen die kosten voor uw rekening.

2. u kunt nu meteen een ingebrekestelling sturen, met daarbij een termijn waarbinnen het probleem moet zijn opgelost. u maakt foto's van de bank, eventueel laat u een expert langskomen en u stelt gewoon dat u gelijk heeft. in de ingebrekestelling staat, datum van koop, hoeveel het product heeft gekost, wat er mis mee is en hoelang al, ook de reactie van stoffels op het probleem. vervolgens geeft u een termijn bijv. 3 weken om toch nog tot een bevredigende oplossing te komen, nl de bank repareren of te vervangen. u eindigt uw betoog met 'is kosteloos herstel of vervanging binnen [termijn noemen] niet mogelijk, dan bent u in verzuim en heb ik het recht de koopovereenkomst te ontbinden. ik verzoek u binnen 14 dagen schriftelijk te reageren op mijn brief/mail.

u dateert de ingebrekestelling en stuurt deze per aangetekende post en tevens per mail/http://www.stoffels-meubelen.nl/contactformulier.html">klachtenformulier.
als er dan niets gebeurt, kunt u hiermee naar de rechter. een jurist inschakelen is dan wel erg handig.
u kunt ook nu meteen een jurist inschakelen. als u een rechtsbijstandverzekering heeft, dan zou ik die nu ook meteen inschakelen als ik u was.

3. u gaat overal op forums zoals hier klagen. radar, klacht.nl en de klachtenkompas. u zou nog de belbus kunnen proberen. belbus@vara.nl
u kunt ook stoffels een verwijzing geven naar dit forum. misschien hebben zij hier ook nog wat verhelderends over te zeggen.
eventueel probeert u het via de belbus.