Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

edrick3
edrick3 - 15-12-2014 12:48:15
Computers & Telefonie

Bestelling bij gsm mania

@salycad,

aankoop via webwinkel (consumentenkoop)

in beginsel geldt dat de verzendende partij de zorg en het risico draagt dat het pakket juist wordt geleverd. indien het pakket via de post wordt verzonden, kunt u als koper de verkoper aanspreken als het pakket niet aankomt. de verkoper zal het pakket nogmaals moeten versturen. dit is geen service, maar een plicht die rechtstreeks voortvloeit uit de wet. niet alleen bestaat de plicht tot herverzending, ook de kosten zijn voor rekening van de verkoper.

vaak hanteren webwinkels algemene voorwaarden. het komt nog al eens voor dat deze winkels de aansprakelijkheid voor zoekgeraakte pakketten hebben uitgesloten in de algemene voorwaarden. laat u hierdoor echter niet van de wijs brengen. als consument (niet handelend als bedrijf) kunt u altijd aanspraak maken op herverzending. de webwinkel draagt immers het risico van de verzending, ongeacht hun algemene voorwaarden. bovendien zijn dergelijke voorwaarden vaak onredelijk en vernietigbaar.
(http://www.kijkoprecht.nl/contracten/postpakket-kwijt-of-niet-aangekomen">bron)

maar ja, gelijk hebben en gelijk krijgen .....