Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

gompy2
gompy2 - 16-12-2014 13:29:21
Geldzaken & Recht

Retouren van online aankoop kost geld

[quote=ster80 schreef op dinsdag 16 dec 2014, 12:51]ik heb via een winkel op internet kleding gekocht, helaas paste dit niet en kon ik het terug sturen. het adres van de winkel was geen antwoord nummer maar een gewoon adres. ik moest dus verzendkosten betalen van 6.95 om het pakketje terug te sturen naar de winkel. mag dit wel ?
moet de winkel in dit geval niet de verzendkosten betalen ?
dat is afhankelijk van bepaalde dingen
quote:

ik stuur een product terug. moet ik verzendkosten betalen?
hebt u een overeenkomst gesloten op of na 13 juni 2014?

u betaalt de verzendkosten voor het terugsturen van het product. dit hoeft alleen als de verkoper u van te voren heeft geïnformeerd over die kosten. heeft de verkoper u niet laten weten dat u verzendkosten moet betalen als u het product terugstuurt? dan moet de verkoper de verzendkosten die u maakt om het product terug te sturen betalen.

u krijgt uw aankoopbedrag terug als u gebruik maakt van uw bedenktijd. hebt u bezorgkosten betaald om het product thuis afgeleverd te krijgen? dan moet u die kosten ook terugkrijgen.


lees hier het hele artikel-> https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/ik-stuur-product-terug-moet-ik-verzendkosten-betalen">consuwijzer-ik stuur een product terug. moet ik verzendkosten betalen?