Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

pi
pieterwolters - 17-12-2014 17:49:20
Auto & Vervoer

Koffieautomaat siemens

[quote=polleke2014 schreef op woensdag 17 dec 2014, 09:34][quote=pieterwolters schreef op woensdag 17 dec 2014, 08:52][quote=polleke2014 schreef op dinsdag 16 dec 2014, 23:25]bedankt voor de reacties. waardeloze actie inderdaad. meer betalen om vervolgens je geld weer terug zien te krijgen.. de logica ontbreekt hier mijns inziens...

zo onlogisch is het niet. een retailer heeft een procentuele marge over alles wat wordt verkocht. wordt de verkoopprijs lager, dan daalt de marge. door een cashback actie verandert er voor de retailer niets. die houdt gewoon z'n marge terwijl de klant wel een voordeeltje heeft. op kosten van de importeur.

het voordeel voor de importeur of fabrikant is dat ze veel makkelijker kortingsacties kunnen doen zonder met alle retailers te gaan onderhandelen.

bedrijfskundig briljant maar daar gaat het mij nogmaals niet om..
de klant die zijn gegevens aan de importeur / fabrikant geeft heeft een voordeeltje...
die logica ontbreekt me..

de logica is vrij eenvoudig hoor:

- de importeur/fabrikant wil de verkopen vergroten via aanbiedingen. retailers hebben daar niet altijd zin in (die kan altijd merk b of c verkopen als merk a minder loopt). de importeur/fabrikant start dan een cash-back actie zodat hij niet afhankelijk is van de retailer.
- voor de klant is het uiteindelijk voordeliger zodat die wellicht kiest voor het betreffende product. al is dat geen garantie natuurlijk - als een consument het merk niet wil hebben kan je nog zoveel cashback geven, de kans op succes is dan nog steeds niet zo groot.
- bijkomend voordeel is dat je naw gegevens voor potentiele upsell hebt. al moet je je daar ook weer niet te veel van voorstellen, aan alleen naw gegevens heeft een marketeer niet zo heel veel.