Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

mahadma
mahadma - 30-12-2014 11:45:33
Huishouden & Energie

Aanbetaling

@tijger1,

ik weet niet wat u "redelijk" vindt, maar ik vind dus 25% al niet redelijk.

wat is redelijk? ik vind dat zwaar afhankelijk van wat het aankoopbedrag is. stel: ik bestel wat voor € 10.000,00 dat vind ik, let wel ik 10 a 15% best redelijk. maar 25% onredelijk. maar als ik iets bestel twv € 250,00 vind ik dat er geen aanbetaling hoeft te zijn. bestel ik wat twv € 2.500, dan is een aanbetaling van € 250 toch wel het minimale. uiteindelijk moet de consument toch een keer gaan betalen, toch?

er wordt door vele antwoorders nog steeds gehakt op een failliet van de verkoper, maar hoeveel gaan er nu in totaal failliet? en er zijn ook zeker een aantal consumenten die boven hun macht kopen en het niet of nauwelijks kunnen betalen, die wil je vandaag niet op de koffie hebben. dan heb je echt te weinig koffie in huis. en dan zitten de verkopers met schade en extra kosten wat ze op de anderen moeten verhalen.

de meeste verkopers mogen in mijn visie toch ook wel enige zekerheid hebben, en de slechte steken "hun hoofd boven het maaiveld uit" en die vallen dus op.

@zoekster,

(die pannenkoek van mahadma smaakt mij weer helemaal niet)
je bent niet allemaal pannenkoekliefhebber. maar bij een aankoop gaan er rechten en plichten spelen voor beide partijen en niet dat de een alle rechten heeft en de ander niets. dat weet je zelf ook, als geen ander. en als we iedereen met wetsartikelen gaan bestoken geeft een verharding van de situatie verkoper/koper. en dàt resulteert in een vermindering van de service, want dàt staat niet de wetsartikelen. zoekster, en daarom dus de term: "een pannenkoek heeft twee kanten". gewoon in het hollandsch: een kwestie van geven en nemen ................