Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ma
marcow - 31-12-2014 14:16:55
Garantie & Verzekeringen

Hersteladvies "verzekeren is vooruitzien.nl"

@souni:

waarschijnlijk is er eerst een vergelijk gemaakt op basis van de beschikbare gegevens, dus een waardeoverzicht van 2014.
als er vervolgens met die gegevens in 2015 wordt gestart komt de eindwaarde inderdaad lager uit.
bij gfh giro heeft u geen polis maar een rekening.
de vrijwaringen dienen er voor om ervoor te zorgen dat zij namens u informatie mogen inwinnen bij de huidige verzekeraar, zodat u niet zelf allerlei extra stappen hoeft te ondernemen.
voor wat de kosten betreft vond ik het zelf allemaal duidelijk en transparant (dat kan komen doordat ik ook werkzaam ben in de financiële dienstverlening).
ze mogen de producten niet gratis weggeven en dus betaald u eenmalig een relatief laag bedrag hiervoor, dit vervangt de duizenden euro's provisie die in de bestaande polissen zit.
verder hanteren ze aankoopkosten van 3% en maandelijks € 1,70 rekeningkosten (net als uw eigen bank).
van het jaarlijkse rendement gaat 1,25% aan beheerskosten af.
uw huidige verzekeraar laat deze laatste kosten niet direct op de overzichten zien, omdat ze hiertoe nog niet verplicht zijn, en heeft ze daarom in percentages ergens weggemoffeld.
het aandelenfonds van gfh heeft het afgelopen jaar een rendement van rond de 15% gehaald, dus al u daar die 1,25% vanaf haalt, blijft er een mooi netto resultaat over.
er is dus geen verzekerde poliswaarde (omdat er geen polis is) en de beheerskosten betaald u overal. hiervan worden de fondsen beheert zodat het rendement geoptimaliseerd kan worden.
vervelende van verzekeraars is dat ze deze kosten wel in rekening brengen maar niet echt actief beheren, hooguit een paar keer per jaar.